perjantai 12. syyskuuta 2014

Kotoluukku

Muuttoajatuksia

- Siis mitä tää tavara on?
- Omistinko mä tällasenkin?
- Hei täähän on kiva!
- Voiks tän heittää pois? Jos tätä ei voi laittaa roskiin MITÄ mä teen tälle?
- Tää ei oo mun.
- Miks ton kaapin sisältö ei enää mahdu ton kaapin kokoiseen kassiin??
- Tuplaantuuko tää tavara itsestään sitä mukaan kun pakkaan sitä?
- Suorintako tässä jotain arkeologisia kaivauksia?
- Jos tää kaikki kama palais, mitä näistä jäisin kaipaamaan?
- Mitä toi kassi sisälsikään?
- Mä en osta enää koskaan mitään tänään
On monia jotka muuttavat usein. En yleisesti ottaen koe lukeutuvani sellaisiin ihmisiin. Kuitenkin itselleni tämä oli neljäs kahden vuoden sisään. Ja se saa nyt todellakin riittää.

Toisaalta täällä Pietarissa tuntuu, että on pakko elää päivä kerrallaan, maksimissaan viikko.... Siksi en enää omista kalenteria, vaikka täydensin sellaisia orjallisesti vuosia. Olen huomannut, että itselleni sopii paremmin tämä elämässä "kelluminen", vaikka toisaalta aina silloin tällöin turhaudun venäläiseen perisyntiin - tehottomuuteen. Eli yritän nyt olla muuttamatta yhtään mihinkään ainakaan vuoteen.

Eli asun nyt uudessa asunnossa, jossa vuokraan huonetta. Kämppikseni on asunut tässä jo muutaman vuoden ja olin itsekin käynyt täällä muutamaan kertaan kylässä. Minulla on huone, jossa on kukalliset tapetit, kristallikruunu ja piano. Kaksi isoa ikkunaa ja turkoosit ikkunalaudat. Pidän tästä valtavasti.

Olen vihdoin alkanut saamaan tavaroita paikoilleen. (Kuten huomaatte, esimerkiksi tuo siivilä tuolla pianon päällä jää aivan ehdottomasti juuri tuohon eikä esim keittiöön, koska sehän olis aivan liian mainstream).... Тämän syksyn horror-viikot mukanaan muutto-operaatio ja siitä sivussa olleet 15 muita rautaa tulessa tekivät sen, etten edes ajatellut tavaroiden purkamista. Pikkuhiljaa alkaa elämä tasaantua.


Hello sweethearts! As you probably noticed, I changed my blog's name. Well, it's autumn and it is always the time for changes. And it's not only in the blog, but in life. I just moved into a new apartment, and, although moving does a lot of good (for getting rid of all the unneeded stuff), I think I've pretty much had it for now. This was the fourth time in just two years! Although in Russia it always feels like it's impossible to make any plans further that a week, I'm pretty sure, I'm not going to move anywhere in atleast a year.

6 kommenttia:

  1. Ihanan väriset ikkunanlaudat! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) NIIN mustakin!! Täytyy myöntää, en olisi itse laittanut tuollaisia omaan asuntooni kuuna päivänä, mutta nyt kun sellaiset ovat, näyttävät tosi hyvältä ja sopivat ikkunan näkymään! :)

      Poista
  2. Nauti uudesta kodista! Kun joskus eksyt tänne, niin tuu vilkasemaan meidänkin uus luukku :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee! Moikka Anna! :D Ihmettelin tässä pitkään, miks serkku numero 2? :---D toivosti tarkoitit ikäjärjestyksessä. Eksyn teidän uuteen luukkuun ehdottomasti heti ensireissulla!!

      Poista
  3. Mulle oli ilouutinen, että oot palannut bloggaamaan! Onnea uuteen kotiin, ihanalta näyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se että on ilouutinen, on minulle ilouutinen<3

      Poista

Acta est fabula, nunc plaudite!	
<