tiistai 18. joulukuuta 2012

Kuka kävi? :)



Minun Villeni kävi täällä! Kyllähän se tapahtui tuossa jo viikko sitten, muttakun ei tämä aika ole viimeaikoina riittänyt oikein mihinkään, saati sitten postaamiseen. Yövyimme viisi yötä Frendit-sarjan innoittamassa hostellissa täällä Pietarissa, kiertelimme paljon kaupungilla, kokeilimme uusia ruokapaikkoja ja pelkäsimme henkemme uhalla katolta roikkuvia hirviömäisiä jääpuikkoja. Oli ihanaa viettää kerrankin paljon laatuaikaa rakkaan kanssa keskustassa seikkailen (kun en kerta koulussakaan käynyt), eikä vaan jököttämällä neljän seinän sisällä täällä asuntolassa. :)

Muutama kuva meidän Frendit (Друзья (druzja) eli samaisen tv-ohjelman nimi venäjäksi)-teemaisessa hostellissamme :D Kuvia on ihan muutamasta osasta vain, mutta saatte ainakin vähän ideaa. Sänkymme oli aivan ruhtinaallisen surkea, mutta hinta ei kirpaissut, sijainti oli hyvä ja henkilökunta avuliasta ja ystävällistä :) Pietarista löytyy paljon tosi mageita design-hostelleja, mutta haluttiin nyt säästää vähäisiä pennosiamme, eikä valittu ihan hehe sitä kaikkein tyylikkäintä. (ja toi minitelkkari meidän huoneessa ja rämisevä tarusormustenherrasta venäjäksi dubattuna oli myös aika pähee)

Friends Hostel Bankovsky (löytyy mm. Hostelworld.com )


Onkos kellään muulla joulukiireitä? No mulla on! Joka himputin vuosi onnistun tässä. Ylimääräistä aikaa ei ole, ei sitten laisinkaan. Ensiviikkohan olisi minulla siis virallisesti koeviikko. Venäläiset juhlivat suuresti uutta vuotta, ja varsinaista joulua juhlitaan vasta 7. tammikuuta. Mutta koska olen sympaattinen suomalainen, minulla on ollut mahdollista ruinata tietäni jouluksi kotiin. Se onkin sitten vaatinut omien kokeiden järjestelyä (kaikki kivasti samoille tai peräkkäisille päiville) ja allekirjoitusten keräilyä. Perjantaina koittavat sitten vielä viisumin saamiseksi haltuuni kuuluvat järjestelyt (papereiden juoksutus ja oppikirjojen palautus koulun kirjastoon (pelkäävät ihan tosissaan että vien arvokkaat 80-luvun rämät oppikirjamme Suomeen, enkä enää palaa niitä palauttamaan) yms)

Ja sitten pitäis noi joululahjatkin paketeerata. Normaalisti rakastan sitä, mutta nyt joudun teettämään senkin yötyönä :( Mutta lauantaiyöni olen sitten minibussissa matkalla kohti Helsinkiä rääääävr!!!!!!!

2 kommenttia:

  1. Voi.<3 Ihan supercoolin näkönen hostelli, uu mä sanon!

    VastaaPoista
  2. Ei hittolainen mikä hostelli!!! :-D Jos mä tuun joskus Pietariin niin mun on pakko yöpyä edes yksi yö tuolla. Aaaah ihan paras

    VastaaPoista

Acta est fabula, nunc plaudite!	
<